Knjige

COBISS Ela

COBISS Ela je spletna platforma za izposojo elektronskih knjig, do katere lahko dostopate prek baze COBISS+. Knjigo si lahko izposodite s klikom na ikono Cobiss Ela pod iskalnikom ter klikom na “Izposodi si” pri izbrani knjigi. Za izposojo je potrebno imeti urejeno članstvo v knjižnici, brez neporavnanih obveznosti ali drugih omejitev.

http://ela.cobiss.net/

V ljubezni je pač tako

Andy je 35-letni stand-up komik, ki še vedno čaka na veliki preboj. Trenutno stanuje v sobi za goste pri najboljšem prijatelju Ariju in njegovi ženi Jane, ker ga je punca vrgla iz stanovanja. Še vedno si ni opomogel od šoka: Jen je konec koncev “tista prava”, z njo si je hotel ustvariti družino. Šok je še toliko večji, ker brce sploh ni pričakoval, vse je bilo vendar idealno. Odločen je, da bo s temeljito analizo odnosa našel odgovor in znova osvojil Jen.

Pika noče zrasti in drugi stripi

Stripi o Piki, ki so nastali v petdesetih letih dvajsetega stoletja, so prežeti s humorjem in nostalgijo, zaradi uporabe velikih tiskanih črk pa jih zlahka berejo tudi najmlajši bralci. V njih se s Piko, Tomažem in Anico zbližamo kot nikjer drugje!

Tasmanija

V svetu, ki ga vsak drugi dan pretrese nova katastrofa, poplave, požari, teroristični napadi in vojne, je prihodnost vse bolj nejasna. Paolo po vrsti razočaranj v osebnem življenju poskuša najti trdna tla pod nogami, in obenem išče odgovore na širšo krizo, krizo cele generacije, pravzaprav celega planeta. Je upanje še mogoče najti v veri, znanosti, družini, ljubezni? Je še kje kak kotiček sveta, kjer se lahko počutimo varne?

Ne poznam je

Katja Fink Naglič, nekoč uspešna poslovna ženska, popolna žena in mati, se po izkušnji hude izgorelosti za nekaj časa preseli k mami na Dolenjsko, kjer poleg nabiranja moči in zbliževanja z nekoč poznano ji naravo koplje po svoji zgodovini in dediščini: ugotoviti želi, ali res prihaja iz vrste podjarmljenih žensk ali pa je kakšna od njenih prednic zmogla in znala živeti drugače.

Ko ne ve več, kdo je ali kako naprej, upa, da se bo dokopala do informacij, ki si jih bo lahko kot zdravilo vtrla v zavest. Skozi raziskovanje in introspekcijo ozavešča privzgojene vzorce in vloge, tudi na svoj zakon s premožnim poslovnežem začne gledati z drugačnimi očmi. Ravno v času celjenja se v njeno življenje vrne ljubezen iz preteklosti …

Popoln par

Poletje je na otoku Nantucket poročna sezona – in prizor neveste, ki hiti po glavni ulici, je tam vsakdanji kot sonce, ki zahaja za plažo Madaket. Poroka družin Otis in Winbury obeta, da ne bo šla kar tako v pozabo: ženinova premožna starša načrtujeta bleščavo ceremonijo na svojem posestvu ob obali oceana.

Žal pa poroka ne bo šla v pozabo zaradi povsem napačnih razlogov, saj jo zaznamuje tragedija: samo nekaj ur pred začetkom ženitnih svečanosti se v zalivu Nantucket pojavi truplo in v trenutku se vsi svati prelevijo v osumljence.

Na hribu je praprot

Slikanica za najmlajše, malo večje in velike. Žiga Kosec in Maja Kastelic sta ustvarila novo pesniško zbirko – to bo veselja, igranja, čudenja in pripovedovanja.

Šestnajst preprostih pesmi za najmlajše je napisal Žiga Kosec, razkošno jih je v štirih slikah ilustrirala Maja Kastelic. Otroci bodo izvedeli, kaj se skriva pod praprotjo na hribu, zakaj sta se ježek in jazbec sprla in kdaj hiše dobijo čepice. Uživali bodo v ritmu in lepih likovnih podobah.

Najboljše šele pride

Kristina Zupančič ima redno službo in je tik pred poroko z zaročencem, ki se navzven zdi prava terna: pozoren, ljubeč, stabilen. Zdi se, da je v skladu z družbenimi pričakovanji doslej odkljukala vsa pomembna polja, vendar tik pred poroko ugotovi, da to zanjo ni dovolj, da si tega pravzaprav ne želi: z moškim, ki ga je spoznala le nekaj tednov prej, pobegne izpred oltarja.

Heineken v Afriki: najbolje varovana skrivnost pivovarske multinacionalke

Korporacije, ki proizvajajo izdelke, ki (lahko) neposredno vplivajo na zdravje pomembnega dela prebivalcev ter so v neki deželi posledično in dolgoročno povezane z nivojem in kakovostjo javnega zdravja (ter izdatki zanj), je še posebej nujno kritično analizirati in redno evalvirati njihovo delovanje. Heineken je globalna prehrambena korporacija in proizvajalec piva, ki je pred nekaj leti tudi v Sloveniji prevzela največja pivovarska podjetja ter s tem postopoma začela diktirati poslovno in družbeno politiko (preko oglaševanja svojih izdelkov itn.) glede promocije alkohola pri nas. Ta je v zadnjem času pogosto na samem robu veljavne zakonodaje. Je to izjema ali morda standarden način poslovanja, na katerega deluje to podjetje tudi na kakšnem drugem trgu?
Raziskovalno natančna, presunljiva ter v obliki fascinantnega globalnega žurnalizma napisana knjiga Heineken v Afriki, ki jo je ustvaril pronicljivi in prodorni nizozemski novinar Olivier van Beemen, nam podaja nedvoumno stališče: Heineken je podjetje, ki se za doseganje svojih poslovnih ciljev, torej maksimizacijo dobička, ne ustavlja pri sredstvih, ki so potrebni zanj. Primer njihovega poslovnega širjenja in poslovanja v Afriki jasno pokaže, da je Heineken na tem kontinentu načrtno kršil človekove pravice, se zatekal h korupciji na najvišjem nivoju, se izogibal davkom, spolno zlorabljal zaposlene, z nepoštenimi metodami uničeval male pivovarje in podobno.
Po objavi na Nizozemskem je knjiga Heineken v Afriki zbudila velik odmev ter spodbudila tudi prepotrebno debato v parlamentu o poslovnih praksah tega gospodarskega velikana, ki se je razširil po vsem svetu in s katerim živimo tudi v Sloveniji. Zaradi angažirane globine obdelanega področja je bila knjiga že prevedena v več evropskih jezikov. Knjigi so dodane tudi obsežne opombe, literature ter stvarno ter imensko kazalo.

Nož v ustih

Samotni junaki kratkih zgodb so upanje na svetlejšo prihodnost najverjetneje že opustili, a avtorica jih najde v na prvi pogled nepomembnih, zato pa toliko bolj povednih trenutkih, ki za hip nakažejo možnost sprememb. Kako bo na pogled bleščeča premožna družina prenesla obisk levičarskega hčerinega izvoljenca? Svetovljanska ženska srečanje z morebitnim najemnikom, ki prihaja iz Sirije, ali s šovinističnim kmetom, ki prodaja drva? Avtorica z nekaj potezami (in z obilo črnega humorja) zariše ozadje likov, ki jih vsakodnevno srečujemo na ulici. Dobra literatura nam razkrije to, kar smo že od nekdaj vedeli, pa nikoli prepoznali.