Pogosta vprašanja
POGOSTA VPRAŠANJA
Kako se včlanim v knjižnico?
V knjižnico se lahko včlanite ob izposojevalnem pultu, kjer izpolnite obrazec, na katerega vpišete svoje osebne podatke. Ob vpisu morate imeti s sabo tudi osebni dokument s sliko, ki ga pokažete knjižničarju. Gradivo si lahko izposodite že istega dne, člansko izkaznico pa prejmete v knjižnici ob naslednjem obisku. Za nepolnoletne in brezposelne s potrdilom ZRSZ ob vpisu v knjižnico je članstvo brezplačno.
Katere so ugodnosti članstva v knjižnici?
Članstvo v knjižnici vam omogoča izposojo vsega gradiva, ki ga hrani Mestna knjižnica in čitalnica Idrija, na dom, razen tistega, ki ga obravnavamo s posebnimi statusi (čitalniško gradivo, gradivo iz priročnih zbirk ali zelo redko in staro gradivo). Ugodnost članstva je tudi brezplačna uporaba spletnih baz podatkov, ki jih ponujamo, od doma. O svojih članih knjižnica lahko vodi evidenco osebnih podatkov in jih po elektronskem naslovu obvešča o vseh svojih aktualnih prireditvah.
Ali lahko uporabljam storitve knjižnice, tudi če nisem njen član?
Uporabniki, ki niso člani knjižnice, lahko koristijo vse knjižnične storitve razen izposoje gradiva na dom in uporabe spletnih baz od doma. Tako lahko uporabljajo računalnik, internet, časopisno čitalnico, si ogledajo zbirke, pregledujejo gradivo, obiskujejo prireditve, predstave in druge dejavnosti.
Koliko knjig si lahko izposodim naenkrat?
Za izposojo knjižnega, kartografskega in serijskega (časopisnega) gradiva v naši knjižnici ne postavljamo omejitev pri številu izposojenih enot.
Kaj si lahko izposodim v knjižnici?
Izposodite si lahko knjige, zemljevide, serijske publikacije, zgoščenke, DVD-je in CD-ROMe.
Rezervirate lahko trenutno izposojeno gradivo, ki vas čaka v knjižnici pet delovnih dni.
Si lahko izposodim gradivo, če nisem član knjižnice?
Si lahko izposodim gradivo brez članske izkaznice?
Ne, izposoja v tem primeru ni možna. Za izposojo potrebujete originalno izkaznico (fotokopirana ali poskenirana izkaznica ne velja).
Ali si lahko izposodim člansko izkaznico od drugega člana?
Članska izkaznica je neprenosljiva, tako kot vsi osebni dokumenti, zato, da zaščitimo imetnika, na katerega je izdana.
Ali lahko gradivo, ki sem si ga izposodil na dislociranih enotah (Cerkno, Spodnja Idrija, Črni Vrh), vrnem v Idriji?
Gradivo, ki ste si ga izposodili v drugih enotah, lahko vrnete v tistih enotah, kjer ste si ga izposodili. Praksa je namreč pokazala, da zaradi vračanja v matični enoti prihaja do zmešnjav, gradivo včasih ne uspe priti pravočasno na dislocirane enote, knjižničarji pa so obremenjeni že s prenašanjem novega gradiva na druge enote.
Kako si lahko sam rezerviram knjigo ali podaljšam rok vrnitve izposojenega gradiva od doma?
Za rezervacijo ali podaljševanje roka vrnitve izposojenega gradiva od doma preko interneta potrebujete številko članske izkaznice in geslo, ki ga prejmete v knjižnici. S temi podatki lahko gradivo podaljšujete, naročate ali rezervirate preko spletne strani COBISS, pod zavihkom Moja knjižnica, vendar le pod pogojem, da imate poravnane vse obveznosti do knjižnice.
Ali lahko sam izvem, kaj imam izposojeno in katere knjige so v knjižnici?
Člani knjižnice si lahko podaljšate rok izposoje knjig ali rezervirate knjigo preko COBISS-ove domače strani oziroma preko naše spletne strani.
Za prijavo ter podaljševanje in rezerviranje morate poznati svojo vpisno številko in geslo, ki ga dobite v knjižnici.
Rok izposoje lahko preko interneta podaljšate le, če v knjižnici nimate zabeleženega dolga (vpisnina, zamudnina …), če gradivu še ni potekel rok izposoje in če gradivo ni rezervirano pri drugem članu.
Ali se zamudnina obračunava za vse dni v tednu?
Zamuda za nepravočasno vrnjeno gradivo se zaračunava le za tiste dni, ko je knjižnica odprta, torej ne za nedelje in praznike. V Cerknem, Spodnji Idriji in v Črnem Vrhu se zamuda obračunava prav tako le za tiste dni v tednu, ko je dislocirana enota odprta.
Ali si moram knjige v knjižnici poiskati sam?
Knjižničarji vam bomo z veseljem pomagali poiskati gradivo, ki ga potrebujete, vendar je zaželjeno, da so vaše zahteve čim bolj jasne. Za obsežnejše iskanje gradiva s seznama si zaradi delovne in kadrovske logistike pridržujemo pravico do odloga iskanja. Knjižničarji si želimo tudi, da bi se naši člani potrudili knjižnico uporabljati samostojno, saj so lahko zaradi konkretnejšega poznavanja svojih informacijskih potreb pri iskanju gradiva uspešnejši. Mi pa smo tu predvsem zato, da vam pomagamo s svojim strokovnim znanjem.
Ali lahko knjižnici predlagam nakup gradiva?
V knjižnici se trudimo kar najbolje slediti novoizdanemu gradivu, a to še ne pomeni, da uspemo zajeti vse, kar bi naše uporabnike in člane zanimalo. Zato so dobrodošli vsi vaši predlogi glede nakupa novega gradiva. Svoje predloge lahko sporočite izposojevalcem ob obisku knjižnice.
Doma imam veliko knjig, ki jih ne potrebujem več. Jih lahko odstopim knjižnici?
V knjižnici sprejmemo vse knjižne in neknjižne darove, ki nam jih dostavijo posamezniki ali institucije. Vse gradivo pregledamo in nato obdržimo tisto, ki ga potrebujemo za svoje zbirke, ostalo ponudimo bralcem.
Izgubil/poškodoval sem izposojeno gradivo. Kaj naj storim?
Pravočasno se oglasite v knjižnici, da ne bo prišlo do nepotrebne zamudnine, in skupaj bomo poiskali rešitev.
V primeru, da ste gradivo izgubili ali poškodovali, sta dve možnosti: gradivo lahko nadomestite sami z novim izvodom (plačate samo stroške ponovne obdelave gradiva) ali nov izvod naroči knjižnica (plačate stroške nabave in obdelave gradiva po ceniku knjižnice).
Če izgubljenega gradiva ni več mogoče nabaviti, je situacija težja. Uporabnik mora glede na cenik knjižnice plačati odškodnino za izgubljeni izvod, ki ga ni mogoče nabaviti. Take situacije obravnava individualno direktorica knjižnice.
Ob tem uporabnikom tudi svetujemo, da so pri izposoji gradiva pozorni na morebitne poškodbe in nanje že pred izposojo gradiva opozorijo knjižničarja, ki napravi ustrezen zaznamek o poškodovanosti gradiva.
Se lahko udeležim prireditev v knjižnici, tudi če nisem njen član?
Vseh prireditev, predstav, delavnic in ostalih dejavnosti se lahko brezplačno udeležujejo tudi tisti, ki niso člani knjižnice.
Kako se izognemo zamudnini?
Knjižnice s svojimi storitvami omogočajo polno zaščito bralca pred zamudninami. Bralci, ki redno uporabljate elektronsko pošto, pri izposojevalnem pultu pri knjižničarju preverite, ali imate vključeno storitev obveščanja o izteku izposojevalnega roka. S to storitvijo boste na elektronski naslov obveščeni, za katero gradivo vam bo čez tri dni potekel rok izposoje. Če gradivo še vedno potrebujete, ga lahko sami podaljšate preko storitve Moja knjižnica, ki je dostopna preko COBISS-a. Da boste to lahko storili, morate imeti pri sebi številko članske izkaznice in geslo za dostop, ki ga dobite v knjižnici pri izposojevalnem pultu. Knjižničar vam ob obisku lahko razloži postopek podaljšanja gradiva preko interneta.
Člani knjižnice, ki elektronske pošte ne uporabljate redno ali je sploh ne, lahko gradivo podaljšujete preko avtomatskega telefonskega odzivnika na številki 01 563 4934 ali 031 909 034.
Kje pridobim gesla za brezžični dostop do interneta in Moja knjižnica?
Vsa gesla za knjižnične storitve dobite ob obisku v knjižnici pri izposojevalnem pultu. Če ste geslo za storitev Moja knjižnica pozabili, lahko v knjižnico pokličete tudi po telefonu in vam bomo dodelili novega.
Ali lahko sam od doma rezerviram knjigo oziroma jo naročim, da me počaka na izposoji?
Da. Knjigo poiščete v lokalnem katalogu naše knjižnice ter jo rezervirate oziroma naročite preko spletne aplikacije Moja knjižnica. Knjiga vas bo na izposoji čakala 5 delovnih dni. Uporabniki imajo možnost preklica naročenega gradiva, ki še ni na voljo, ne morejo pa preklicati gradiva, ki jih že čaka na izposoji. Naročila, ki niso prevzeta po 5 delovnih dneh, zaračunavamo po veljavnem ceniku.
Ali si lahko izposodim gradivo brez članske izkaznice?
Ne. Uporabniki so dolžni ob izposoji knjig predložiti člansko izkaznico.
Kaj lahko storim, ko ugotovim, da imajo gradivo v kakšni drugi slovenski splošni knjižnici?
Če v knjižnici nimamo gradiva, ki si ga želite izposoditi, vam ga lahko posredujemo iz druge knjižnice z medknjižnično izposojo.
Na katerih napravah lahko berem knjige z Biblosa?
Načeloma na vseh napravah, ki omogočajo povezavo naprave z Adobe ID. Biblos je zaenkrat primarno namenjen mobilnim napravam iOS (iPad, iPod, iPhone) in mobilnim napravam, ki jih poganja Android (mobilni telefoni, tablični računalniki in bralniki z e-črnilom). V to skupino spadata, denimo, tudi Kindle Fire in novejši bralniki Kobo, vendar boste imeli pri nastavitvah na teh morebiti določene težave.
Ali knjige z Biblosa lahko berem na osebnem računalniku (Windows, Linux, OSX)?
Biblos je prvenstveno zasnovan za branje na mobilnih napravah. Noben program za osebne računalnike (desktop aplikacije) za branje trenutno ne daje navdušujočih rezultatov. Lahko pa poskusite – potrebujete program, ki omogoča vpis Adobe ID (npr. Adobe Digital Editions).
Ali je aplikacija za Android že na voljo?
Je. Najdete jo v spletni trgovini Google Play.
Ali je aplikacija za iOS že na voljo?
Je. Najdete jo v Apple App Store.
Ali lahko knjige z Biblosa berem tudi s pomočjo drugih aplikacij?
Lahko. Če imate svojo priljubljeno bralno aplikacijo, si lahko knjigo po prenosu odprete z njeno pomočjo.
Ali si lahko z aplikacijo Biblos neposredno izposojam knjige z Biblosa ali moram še vedno uporabljati brskalnik?
Če uporabljate Androidno napravo, si knjigo lahko izposodite tudi s pomočjo aplikacije. Za uporabnike iOS naprav to še ni mogoče – knjigo si morate izposoditi preko brskalnika in jo odpreti z aplikacijo.
Koliko časa imam lahko izposojeno e-knjigo?
Štirinajst dni, nato se datoteka zaklene in do nje ne morete več dostopati.
Ali lahko podaljšam izposojo e-knjige?
Zaenkrat ne.